Terwijl de groei in donateurs doorzette, kwam er steeds meer aandacht voor jongeren. In 2001 werd de eerste scholenwerker (Kees Hazeleger) aangenomen om in de toenemende vraag naar gastlessen te voorzien. In 2004 werd een tweede scholenwerker (Sjors van der Kraan) aangenomen, speciaal voor het voortgezet onderwijs.
In 2013 koos de Bond voor een nieuwe uitstraling. Behalve de huisstijl en het logo, werden ook de aanpak en werkwijze van de Bond veranderd. Het scholenwerk kreeg een eigen label:
KlasseTaal. Kerntaak van KlasseTaal is het geven van gastlessen over respectvol taalgebruik op alle soorten scholen. KlasseTaal maakt volledig deel uit van de Bond tegen vloeken, maar kan zelfstandig opereren en heeft daarom een eigen logo en website,
www.klassetaal.nlMet het langlopende project ‘
Het Land In’, ging de Bond op markten en braderieën in gesprek met Nederland over taalgebruik. De kern bleef altijd hetzelfde, maar om relevant te blijven, blijkt een nieuwe aanpak steeds weer nodig .